Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 47034 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 47034 SIDEM

47034 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

47034

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 74
Wymiar gwintu FM12X1,25R
Wymiar stożka [mm] 13
Rozmiar gwintu 1 MM10x1,25R
nr EAN 5413978121687

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 47034 SIDEM

numery OEM:
HONDA      53540 611 010
HONDA      53540 634 000
HONDA      53540 659 003
HONDA      53540 671 010
HONDA      53540 679 004
HONDA      53540 SA0 002
HONDA      53540 SA0 003
HONDA      53540 SB0 003
HONDA      53540 SB2 002
HONDA      53540 SB2 003
HONDA      53540 SB2 013
HONDA      53540 SC2 003
HONDA      53540 SC2 004
ROVER      GSJ 274

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 47034 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 47034 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
zobacz instrukcję montażu 47034

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.