Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-676 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-676 OPTIMAL

G1-676 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
 

    Ocena:
numer części:

G1-676

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 73
Wymiar stożka [mm] 12,9
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25 RHT F
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185916769

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-676 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-676 HONDA ACCORD,CIVIC,CRX
numery OEM:
HONDA      53540611010
HONDA      53540611020
HONDA      53540634000
HONDA      53540659003
HONDA      53540671010
HONDA      53540679004
HONDA      53540SA0002
HONDA      53540SA0003
HONDA      53540SB0003
HONDA      53540SB2002
HONDA      53540SB2003
HONDA      53540SB2013
HONDA      53540SBC002
HONDA      53540SC2003
HONDA      53540SC2004
ROVER      GSJ187
ROVER      GSJ226
ROVER      GSJ274
ROVER      GSJ277
TRIUMPH      GSJ187
TRIUMPH      GSJ226
TRIUMPH      GSJ277

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-676 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.