Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0281326 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281326 OCAP

0281326 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0281326

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm] M14X1,5
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
nr EAN 8054682000652

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281326 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0281326 FIAT MAREA 97-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9947714
ALFA ROMEO      9947719
FIAT      9 948 293
FIAT      98845030
FIAT      9947714
FIAT      9947719
FORD      1061725
FORD      1064075
FORD      1069135
FORD      1074101
LANCIA      36025746
LANCIA      46527567
LANCIA      9947719
LANCIA      9947726

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281326 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.