Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L12106 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12106 MONROE

L12106 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L12106

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Wymagana ilość 2
Ilość na oś 2
Gwint wewnętrzny [mm] 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 9
Szerokość opakowania [cm] 6,5
Wysokość opakowania [cm] 14
nr EAN 5412096216770

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12106 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 155, SPIDER; FIAT COUPE; LANCIA DEDRA 1.6-2.0 04.89-04.05
numery OEM:
ALFA ROMEO      9947714
ALFA ROMEO      9947719
FIAT      0009947714
FIAT      46527567
FIAT      9947714
FIAT      9948293
LANCIA      9947714

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12106 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12106 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.