Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1054 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1054 OPTIMAL

G1-1054 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1054
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-1054

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar stożka [mm] 12
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 4031185023856

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1054 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1054 ALFA 145,146/FIAT DOBLO

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1054 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1054 producenta OPTIMAL

ALFA ROMEO

9947714, 9947719

FIAT

9947714, 9947719

numery OEM:
ALFA ROMEO      9947714
ALFA ROMEO      9947719
FIAT      9947714
FIAT      9947719

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1054 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.