Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0283616 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283616 OCAP

0283616 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0283616

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Gwint wewnętrzny [mm] M12x1,25 RHT
nr EAN 8054682013232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283616 OCAP

KOŃCÓWKA DRĄŻKA OCAP 0283616 PRAWA SUZUKI SWIFT OPEL AGILA
numery OEM:
NISSAN      48520-4A00B
OPEL      4701744
OPEL      4705 716
OPEL      4705655
OPEL      9204 751
OPEL      9210 168
SUBARU      48810-60B00
SUBARU      48810-82000
SUBARU      48810-83E02
SUBARU      4881060B00
SUZUKI      48810-50G10
SUZUKI      48810-50G20
SUZUKI      48810-60B00
SUZUKI      48810-76G00
SUZUKI      48810-76G00-000
SUZUKI      48810-82000
SUZUKI      48810-83E00
SUZUKI      48810-83E00-000
SUZUKI      48810-83E01
SUZUKI      48810-83E01-000
SUZUKI      48820-60B00
SUZUKI      96052290
SUZUKI      SU48810-76G0000
VAUXHALL      4701744
VAUXHALL      4705655
VAUXHALL      9204 751
VAUXHALL      9210351
CHEVROLET      48810-A78B00-000
CHEVROLET      93194035
DAEWOO      96052290

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283616 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.