Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 84 71 0001 swag autoteile gmbh

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 71 0001 SWAG Autoteile GmbH

84 71 0001 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

84 71 0001

Długość [mm] 69
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688129376

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 71 0001 SWAG Autoteile GmbH

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: SUZUKI BALENO, CAPPUCCINO, IGNIS I, LIANA, SWIFT, SWIFT I, SWIFT II, WAGON R+ 0.7-1.9D 10.83-
numery OEM:
SUZUKI      48810-60B00
SUZUKI      48810-60B00-000
SUZUKI      48810-76G00
SUZUKI      48810-76G00-000
SUZUKI      48810-82000
SUZUKI      48810-82000-000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 71 0001 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 71 0001 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.