Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0291850 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291850 OCAP

0291850 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0291850

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
parzyste numery artykułów 0281850
nr EAN 8054682001161

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291850 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0291850 LEWA SKODA FABIA 99-06,VW POLO 01-
numery OEM:
AUDI      6RU423811
SEAT      6Q0 423 811
SEAT      6Q0419811C
SEAT      6Q0423811
SEAT      6R0423811
SEAT      6RD423811B
SEAT      6RU423811
SKODA      6Q0423811
SKODA      6Q0423811C
SKODA      6R0423811
SKODA      6RD 422 811
SKODA      6RD423811B
VOLKSWAGEN      5Z1 419 811
VOLKSWAGEN      6Q0423811
VOLKSWAGEN      6RD 422 811
VOLKSWAGEN      6RD423811B
VOLKSWAGEN      6RU423811
VAG      5Z0423811
VAG      6Q0423811A
VAG      6Q0423811C
VAG      6Q0423811D
VAG      6R0423811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291850 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.