Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4316500 kraft automotive

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316500 KRAFT AUTOMOTIVE

4316500 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4316500

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Numer seryjny 4316500
nr EAN 5901159098151

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316500 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
SEAT      6Q0419811C
SEAT      6Q0423811
SEAT      6Q0423811C
SEAT      6R0423811
SKODA      6Q0419811C
SKODA      6Q0423811
SKODA      6Q0423811C
SKODA      6R0423811
VOLKSWAGEN      6Q0419811C
VOLKSWAGEN      6Q0423811
VOLKSWAGEN      6Q0423811C
VOLKSWAGEN      6Q0423811D
VOLKSWAGEN      6R0423811
VAG      6Q0423811
VAG      6Q0423811C

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316500 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.