Koła pasowe | bez koła pasowego | |
Rodzaj korpusu | bez obudowy | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 60 | |
Wymiar gwintu | M8 | |
Rodzaj łożyska | Łożysko wałeczkowe | |
Ilość otworów gwintowanych | 3 | |
nr EAN | 4031185033640 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna AQ-1032 OPTIMAL
AUDI | 026 121 005 A | |
AUDI | 026 121 005 C | |
AUDI | 026 121 005 E | |
AUDI | 026 121 005 G | |
AUDI | 026 121 005 H | |
AUDI | 026 121 005 JX | |
AUDI | 026 121 010 C | |
AUDI | 037 121 005 C | |
AUDI | 068 121 005 A | |
AUDI | 261 210 052 2 | |
FORD | 1031879 | |
SEAT | 026 121 005 A | |
SEAT | 026 121 005 C | |
SEAT | 026 121 005 E | |
SEAT | 026 121 005 G | |
SEAT | 026 121 005 H | |
SEAT | 026 121 005 J | |
SEAT | 026 121 005 JX | |
SEAT | 037 121 005 C | |
SEAT | 261 210 052 2 | |
SKODA | 026 121 005 J | |
SKODA | 037 121 005 C | |
SKODA | 261 210 052 2 | |
VOLKSWAGEN | 026 121 005 A | |
VOLKSWAGEN | 026 121 005 C | |
VOLKSWAGEN | 026 121 005 E | |
VOLKSWAGEN | 026 121 005 G | |
VOLKSWAGEN | 026 121 005 H | |
VOLKSWAGEN | 026 121 005 JX | |
VOLKSWAGEN | 026 121 010 C | |
VOLKSWAGEN | 037 121 005 C | |
VOLKSWAGEN | 068 121 005 A | |
VOLKSWAGEN | 261 210 052 2 | |
VAG | 026 121 005 JX |
Zastosowanie Pompa wodna AQ-1032 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.