| Ilość zębów | 20 |
| Tryb pracy | mechaniczne |
| Rodzaj korpusu | z obudową |
| Rodzaj korpusu | Obudowa aluminiowa |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami |
| Średnica koła łopatkowego [mm] | 64 |
| Ilość uszczelek | 2 |
| nr EAN | 4031185245821 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna AQ-2185 OPTIMAL
| CITROËN | 1201 K1 | |
| CITROËN | 1201 L2 | |
| CITROËN | 1609417480 | |
| FIAT | 9663654980 | |
| FIAT | 9670557580 | |
| LANCIA | 9663654980 | |
| LANCIA | 9670557580 | |
| PEUGEOT | 1201 K1 | |
| PEUGEOT | 1201 L2 | |
| PEUGEOT | 1609417480 |
Zastosowanie Pompa wodna AQ-2185 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.