Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-097 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-097 OPTIMAL

G1-097 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
 

    Ocena:
numery handlowe:

G4-018, G4-028

numer części:

G1-097

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 92
Wymiar stożka [mm] 12,6
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 LHT M
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185910972

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-097 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-097 WEWNĘTRZNA KRÓTKA MERCEDES 123 82-85, VW T2 70-79 M14
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0003382010
MERCEDES-BENZ      0003385010
MERCEDES-BENZ      0003385310
MERCEDES-BENZ      1803301048
MERCEDES-BENZ      3380810
MERCEDES-BENZ      3382010
MERCEDES-BENZ      3385010
MERCEDES-BENZ      A0003382010
MERCEDES-BENZ      A0003385010
MERCEDES-BENZ      A0003385310
MERCEDES-BENZ      A1803301048
MERCEDES-BENZ      A3380810
MERCEDES-BENZ      A3382010
MERCEDES-BENZ      A3385010
VOLKSWAGEN      311415811B
VOLKSWAGEN      311415811C

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-097 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.