Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 400 645 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 400 645 TOPRAN

400 645 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

400 645

producent:

TOPRAN

Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Długość [mm] 92
Gwint zewn. 1 [mm] M 10 x 1,0
Gwint zewn. 2 [mm] M 14 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 400 645 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), S (C126), S (W126) 2.0-5.5 01.76-06.91
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 338 50 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 50 10

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 400 645 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 400 645 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.