Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L2908A monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L2908A MONROE

L2908A Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L2908A
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L2908A
L2908A
monroe L2908A Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L2908A monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L2908A monroe
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L2908A

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Wymiar gwintu M 14 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096405471

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L2908A MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: VW GARBUS 1.2 01.60-12.85
numery OEM:
VOLKSWAGEN      131 415 811
VOLKSWAGEN      131 415 811 D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L2908A MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L2908A MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.