Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel CORSA A TR (S83) 1.2 S (F11, M11, F19, M19) (1982.09-1987.10) 58km » G1-1105 optimal
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Tr (s83) 1.2 S (f11, M11, F19, M19) (1982.09-1987.10) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1105 OPTIMAL

G1-1105 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1105

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez G1-1134
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz prawej
Ograniczenia producentaSMI
Długość [mm]90
Wymiar stożka [mm]11,8
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
nr EAN4031185027045

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1105 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1105 PRAWA [[PRZEKŁADNIA SMI]] RENAULT SCENIC, KANGOO 99-
numery OEM:
RENAULT      7701047416
RENAULT      7701474493

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1105 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.