Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5831 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5831 SIDEM

5831 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

5831

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Zbieżność stożka 1/5
Długość [mm] 90
Wymiar gwintu FM14x1,5R
Wymiar stożka [mm] 12
Rozmiar gwintu 1 MM10x1,25R
parzyste numery artykułów 5830
nr EAN 5413978162901

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5831 SIDEM

KOŃCÓWKA DR SIDEM 5831 PRAWA RENAULT SCENIC 99-
numery OEM:
NISSAN      48520 00Q0G
NISSAN      48520 00QAF
NISSAN      48520 00QAP
NISSAN      48520 AX602
RENAULT      77 01 047 416
RENAULT      77 01 047 813
RENAULT      77 01 474 493
RENAULT      77 01 474 642
RENAULT      77 01 475 843

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5831 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5831 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.