Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A5 kabriolet (8F7) 3.2 FSI quattro (2009.03-2012.03) 265km » G1-228 optimal
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) 3.2 Fsi Quattro (2009.03-2012.03) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-228 OPTIMAL

G1-228 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-064

numer części:

G1-228

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]82
Wymiar stożka [mm]12,6
Gwint zewn. 1 [mm]M10 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M14 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185912280

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-228 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-228 WEWNĘTRZNA BMW 5 E28,E34,6 E24,7 E32,8 E31
numery OEM:
BMW      32211127917
BMW      32211130004
BMW      32211135820

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-228 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.