Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L1151 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1151 MONROE

L1151 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L1151
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1151
L1151
monroe L1151 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1151 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1151 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L1151

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,600
Gwint zewn. [mm] 14 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096393563

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1151 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: BMW 5 (E28), 5 (E34), 6 (E24), 7 (E32), 8 (E31) 1.8-5.6 10.75-12.99
numery OEM:
BMW      32 21 1 135 820

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1151 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L1151 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.