Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9006323 sasic

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006323 SASIC

9006323 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC
 

    Ocena:
numer części:

9006323

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy wewnątrz
Wymiar gwintu M14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
dla numeru OE 32211135819
nr EAN 3660872333032

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006323 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: BMW 5 (E28), 5 (E34), 7 (E32) 1.8-5.0 05.81-07.96
numery OEM:
BMW      32211127918
BMW      32211130001
BMW      32211135819

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006323 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.