Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1098 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 OPTIMAL

G2-1098 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1098
52.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1098

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
Długość całkowita [mm] 340,5
Gwint zewn. 1 [mm] M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M16 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185195355

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-1098 VW GOLF IV

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 producenta OPTIMAL

AUDI

1J0422807B, 1J0422807E, 1J0422807H

SKODA

1J0422807B, 1J0422807E, 1J0422807H

VOLKSWAGEN

1J0422807B, 1J0422807E, 1J0422807H

SEAT

1J0422807B, 1J0422807E, 1J0422807H

numery OEM:
AUDI      1J0422807B
AUDI      1J0422807E
AUDI      1J0422807H
SEAT      1J0422807B
SEAT      1J0422807E
SEAT      1J0422807H
SKODA      1J0422807B
SKODA      1J0422807E
SKODA      1J0422807H
VOLKSWAGEN      1J0422807B
VOLKSWAGEN      1J0422807E
VOLKSWAGEN      1J0422807H

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.