Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5034757 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034757 NK

5034757 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5034757
40.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

5034757

producent:

NK

Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 320
nr EAN 5703858466350

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034757 NK

DRĽŻEK KIER. VW GOLF4/BORA LE/PR
numery OEM:
AUDI      1J0 422 803 B
AUDI      1J0 422 803 D
AUDI      1J0 422 803 E
AUDI      1J0 422 803 H
AUDI      1J0 422 804 D
AUDI      1J0 422 807 B
AUDI      1J0 422 810 B
SEAT      1J0 422 803 B
SEAT      1J0 422 803 D
SEAT      1J0 422 803 E
SEAT      1J0 422 803 H
SEAT      1J0 422 804 D
SEAT      1J0 422 807 B
SEAT      1J0 422 807 E
SEAT      1J0 422 810 B
SKODA      1J0 422 803 B
SKODA      1J0 422 803 D
SKODA      1J0 422 803 E
SKODA      1J0 422 803 H
SKODA      1J0 422 804 D
SKODA      1J0 422 807 B
SKODA      1J0 422 810 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 803 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 803 D
VOLKSWAGEN      1J0 422 803 E
VOLKSWAGEN      1J0 422 803 H
VOLKSWAGEN      1J0 422 804 D
VOLKSWAGEN      1J0 422 807 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 807 E
VOLKSWAGEN      1J0 422 810 B

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034757 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.