Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-703 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-703 OPTIMAL

G2-703 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
 

    Ocena:
numery handlowe:

G0-545

numer części:

G2-703

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy w środku
parzyste numery artykułów G2-702
Długość [mm] 435
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 2,00 RHT F
nr EAN 4031185927031

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-703 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-703 PRAWY OPEL ASTRA,CALIBRA,VECTRA A,SAAB 900,9-3
numery OEM:
OPEL      0322080
OPEL      0322146
OPEL      322080
OPEL      322146
SAAB      4242681
VAUXHALL      322146
VAUXHALL      90304626
VAUXHALL      90373520

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-703 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.