Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 40 72 0008 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0008 SWAG Autoteile GmbH

40 72 0008 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

40 72 0008

parzyste numery artykułów 40 72 0009
Długość [mm] 434
Gwint zewn. [mm] M16 x 2
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,98
nr EAN 4044688534330

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0008 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) P (dł.: 434mm) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, CALIBRA A, VECTRA A; SAAB 900 II, 9-3 1.4-2.5 04.88-01.05
numery OEM:
OPEL      03 22 080
OPEL      03 22 146
OPEL      3 22 080
OPEL      3 22 146
SAAB      42 42 681
VAUXHALL      090304626
VAUXHALL      090373522
VAUXHALL      90304626
VAUXHALL      90373522

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0008 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0008 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.