Ilość zębów | 140 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
Szerokość [cal] | 1 | |
nr EAN | 4031185275705 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1086AQ1 OPTIMAL
CITROËN | 0829.59 | |
CITROËN | 0829.60 | |
CITROËN | 0829.61 | |
CITROËN | 0829.62 | |
CITROËN | 0829.63 | |
CITROËN | 0830.28 | |
CITROËN | 0830.29 | |
CITROËN | 0830.30 | |
CITROËN | 0830.31 | |
CITROËN | 105211 | |
CITROËN | 692191 | |
CITROËN | 6921C2 | |
CITROËN | 81693 | |
CITROËN | 96 296 777 | |
CITROËN | 96 381 153 80 | |
CITROËN | 96223131 | |
CITROËN | 9622313180 | |
CITROËN | 9622315380 | |
CITROËN | 96252153 | |
CITROËN | 9625215380 | |
FIAT | 9400816939 | |
FIAT | 9400829598 | |
FIAT | 9400829629 | |
FIAT | 9400830289 | |
FIAT | 9400830319 | |
PEUGEOT | 0829.60 | |
PEUGEOT | 0829.61 | |
PEUGEOT | 0829.62 | |
PEUGEOT | 0829.63 | |
PEUGEOT | 0830.28 | |
PEUGEOT | 0830.29 | |
PEUGEOT | 0830.30 | |
PEUGEOT | 0830.31 | |
PEUGEOT | 81693 | |
PEUGEOT | 96 296 777 | |
PEUGEOT | 96 381 153 80 | |
PEUGEOT | 96223131 | |
PEUGEOT | 9622313180 | |
PEUGEOT | 9622315380 | |
PEUGEOT | 96252153 | |
PEUGEOT | 9625215380 | |
SUZUKI | 12810-67G00 | |
SUZUKI | 12810-67G01 | |
SUZUKI | 12810-67G01-000 | |
SUZUKI | 12823-67G00 | |
SUZUKI | 12823-67G01 | |
TOYOTA | 96223131 | |
TOYOTA | 96252153 | |
TOYOTA | SU001-00085 | |
TOYOTA | SU001-00088 | |
TOYOTA | SU00100085 |
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1086AQ1 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.