Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna QCP2830 QUINTON
MITSUBISHI | ME 013 406 | |
MITSUBISHI | ME 013 408 | |
MITSUBISHI | ME 013 864 | |
MITSUBISHI | ME 013 866 | |
MITSUBISHI | ME 015 040 | |
MITSUBISHI | ME 015 045 | |
MITSUBISHI | ME 015 050 | |
MITSUBISHI | ME 996 861 | |
MITSUBISHI | ME 996 863 | |
MITSUBISHI | ME013406 | |
MITSUBISHI | ME013408 | |
MITSUBISHI | ME013864 | |
MITSUBISHI | ME013866 | |
MITSUBISHI | ME015040 | |
MITSUBISHI | ME015045 | |
MITSUBISHI | ME015050 | |
MITSUBISHI | ME996861 | |
MITSUBISHI | ME996863 |
Zastosowanie Pompa wodna QCP2830 QUINTON w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.