Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0281 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0281 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0281

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:145
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:109
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0281 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      1109.J3
CITROËN      1109.Y8
FIAT      7301916
FIAT      71718765
FIAT      7571569
FIAT      4787410
FIAT      71739634
FIAT      71713782
FORD      1 137 369
IVECO      98432648
IVECO      7301916
IVECO      5983900
IVECO      4787410
IVECO      1902076
IVECO      4791113
IVECO      2994057
IVECO      98472349
IVECO      4796458
IVECO      1903785
IVECO      1907580
IVECO      1907583
IVECO      1903628
IVECO      1902047
IVECO      1900823
IVECO      4799425
IVECO      7571569
IVECO      7301939
IVECO      1907582
OPEL      4402665
PEUGEOT      1109.Q1
PEUGEOT      1109.Q4
PEUGEOT      1109.Q0
RENAULT      7701 035 650
RENAULT      7700 860 823
RENAULT      5000816070
AC      X503
AC      X149

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0281 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.