Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 916556 ruville/fag

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916556 RUVILLE/FAG

916556 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

916556

producent:

RUVILLE/FAG

Wymiar stożka [mm]: 12,40
Gwint wewnętrzny [mm]: M16x1,5
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916556 RUVILLE/FAG


Większość właścicieli aut świetnie zdaje sobie sprawę, że ich pojazd posiada część końcówka drążka, której producentem może być lub jest ceniona firma RUVILLE AUTOTEILE. W tym przypadku jest to końcówka drążka o indeksie 916556. Wszystkie części produkowane przez RUVILLE AUTOTEILE spełniają normy jakościowe przewidziane dla tej klasy produktów. Końcówka drążka RUVILLE AUTOTEILE charakteryzuje się wyjątkowo wysoką jakością wykonania, trwałością oraz odpornością na zniszczenie.
Niezależne testy badawcze fachowców branży motoryzacyjnej potwierdzają, że końcówki drążka RUVILLE AUTOTEILE 916556 zdają egzamin w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych, a niezawodność tej części stanowi wzór dla pozostałych firm samochodowych.
Końcówka drążka 916556 ma zastosowanie do takich aut jak FORD B-MAX (JK) od 2012.10, VOLVO V40 Furgon / liftback (525) od 2013.09 oraz wielu innych modeli aut.
Jeżeli napotkałeś problemy z właściwym dobraniem końcówek drążka do swojego samochodu i nie jesteś przekonany czy dobrałeś je odpowiednio, skontaktuj się z obsługa sklepu w tej sprawie. Cena końcówki drążka 916556 RUVILLE AUTOTEILE po jakiej możesze kupić tą część zamienną w sklepie e-autoparts.pl, należy do najniższych na rynku, a jej dostawa realizowana przez firmę kurierską lub do paczkomatu nie zabiera więcej niż jednen do dwóch dni.
numery OEM:
FORD      1315083
FORD      1317447
FORD      1328881
FORD      1404785
FORD      1730934
MAZDA      BP4L32290
VOLVO      274500
VOLVO      3072 3103
VOLVO      30723103
VOLVO      3120 1412
VOLVO      31201412

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916556 RUVILLE/FAG w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 916556 RUVILLE/FAG:

2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-07
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.