Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1703725 sakura

Filtr oleju 1703725 SAKURA

 

    Ocena:
numer części:

1703725

producent:

SAKURA

Numer seryjny S1703725
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159045872

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1703725 SAKURA

numery OEM:
CITROËN      1109 AZ
CITROËN      1109 Y4
CITROËN      16 115 403 80
CITROËN      16 131 813 80
DAIHATSU      11501-01610
DAIHATSU      15601-13010
DAIHATSU      15601-13011
DAIHATSU      15601-87104
DAIHATSU      15601-87109
DAIHATSU      15601-87109-000
FORD      5010 292
FORD      5012 645
PEUGEOT      1109 AZ
PEUGEOT      1109 Y3
PEUGEOT      16 131 813 80
TOYOTA      08922-02003
TOYOTA      08922-02005
TOYOTA      15600-13011
TOYOTA      15600-13050
TOYOTA      15600-13051
TOYOTA      15600-16020
TOYOTA      15601-01010
TOYOTA      15601-13010
TOYOTA      15601-13011
TOYOTA      15601-13051
TOYOTA      16510-83011
TOYOTA      90080-91034
TOYOTA      90080-91045
TOYOTA      90080-91058
TOYOTA      90915-03001
TOYOTA      90915-10001
TOYOTA      90915-10003
TOYOTA      90915-91058
TOYOTA      90915-CA003
TOYOTA      90915-TA001
TOYOTA      90915-YZZA3
TOYOTA      90915-YZZC3
TOYOTA      90915-YZZC7
TOYOTA      90915-YZZE1
TOYOTA      90915-YZZJ1

Zastosowanie Filtr oleju 1703725 SAKURA w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.