Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1704400 sakura

Filtr oleju 1704400 SAKURA

 

    Ocena:
numer części:

1704400

producent:

SAKURA

Numer seryjny S1704400
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159215534

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1704400 SAKURA

numery OEM:
DAIHATSU      1150100550
DAIHATSU      1560087201
DAIHATSU      1560187103
DAIHATSU      1560187201
DAIHATSU      1560187203
DAIHATSU      1560187702
DAIHATSU      1560187706
FORD      5012577
FORD      5019426
INNOCENTI      551821103
SUZUKI      1651073000
SUZUKI      1651073000000
SUZUKI      1651073001
SUZUKI      1651073001000
SUZUKI      1651073002
SUZUKI      1651073002000
SUZUKI      1651073010
SUZUKI      1651073010000
SUZUKI      1651073012
SUZUKI      1651073012000
SUZUKI      1651073013
SUZUKI      1651073013000
SUZUKI      1651083010000
VAUXHALL      93156662
CHEVROLET      1651073013000
CHEVROLET      16510A73013
AC      X115
AC      X139
AC      X18
AC      X536

Zastosowanie Filtr oleju 1704400 SAKURA w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.