Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311006 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311006 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311006 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
27.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

J1311006

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 70
średnica zewnętrzna [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor niebieski
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416013851

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311006 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: NISSAN MICRA I 1.0/1.2 12.82-07.92
numery OEM:
NISSAN      15208-01B01
NISSAN      15208-01B02
NISSAN      15208-01B0B
NISSAN      15208-01B10
NISSAN      15208-01B15
NISSAN      15208-01B16
NISSAN      A5208-01B01
NISSAN      A5208-01B02
NISSAN      AY100-NS025
zamienniki:
0 986 AF1 028
brak
BOSCH
0 986 AF1 118
brak
BOSCH
10-0098
brak
KAGER
50013106
brak
KOLBENSCHMIDT
F 00E 369 865
brak
BOSCH
J1311008
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
WL7129
brak
QUINTON
WL7167
brak
QUINTON
161013110060
brak
MAGNETI MARELLI
V38-0014
brak
VAICO
ADN12104S
brak
BLUE PRINT

Zastosowanie Filtr oleju J1311006 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.