Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9006219 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006219 SASIC

9006219 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
 

    Ocena:
numer części:

9006219

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
dla numeru OE Part/oe 1J0422803H
Długość [mm] 320
nr EAN 3660872347237

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006219 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 320mm) pasuje do: AUDI A3; SEAT LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE 1.4-2.8 09.96-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0422803B
AUDI      1J0422803E
AUDI      1J0422803H
AUDI      1J0422804B
AUDI      1J0422804E
AUDI      1J0422804H
AUDI      1J0422807B
AUDI      1J0422807E
AUDI      1J0422821B
SEAT      1J0422803B
SEAT      1J0422803E
SEAT      1J0422803H
SEAT      1J0422804B
SEAT      1J0422804E
SEAT      1J0422804H
SEAT      1J0422807B
SEAT      1J0422807E
SEAT      1J0422821B
SKODA      1J0422803B
SKODA      1J0422803E
SKODA      1J0422803H
SKODA      1J0422804B
SKODA      1J0422804E
SKODA      1J0422804H
SKODA      1J0422807B
SKODA      1J0422807E
SKODA      1J0422821B
VOLKSWAGEN      1J0422803B
VOLKSWAGEN      1J0422803E
VOLKSWAGEN      1J0422803H
VOLKSWAGEN      1J0422804B
VOLKSWAGEN      1J0422804E
VOLKSWAGEN      1J0422804H
VOLKSWAGEN      1J0422807B
VOLKSWAGEN      1J0422807E
VOLKSWAGEN      1J0422821B

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006219 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.