Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Lancia LYBRA SW (839_) 2.4 JTD (839.BXE1A) (2002.05-2005.10) 150km » 9006380 sasic
wybrany samochód: 
Lancia Lybra Sw (839_) 2.4 Jtd (839.bxe1a) (2002.05-2005.10) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006380 SASIC

9006380 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9006380

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM14x1,5
dla numeru OE3A0422811
parzyste numery artykułów9006381
nr EAN3660872333421

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006380 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF II, GOLF III, GOLF IV 1.0-2.9 08.78-04.12
numery OEM:
SEAT      191419811
SEAT      3A0422811
SEAT      6N0419811
SEAT      6N0422811
VOLKSWAGEN      191419811
VOLKSWAGEN      3A0422811
VOLKSWAGEN      6N0419811
VOLKSWAGEN      6N0422811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006380 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.