Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » V10-7028 vaico

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7028 VAICO

V10-7028 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-7028
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7028

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-7028

producent:

VAICO

Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów V10-7027
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Ciężar [kg] 0,322
nr EAN 4046001186417

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7028 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, CORDOBA VARIO/KOMBI, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO 1.0-Electric 08.83-07.05
numery OEM:
AUDI      191 419 811
SEAT      191 419 811
SEAT      3A0 422 811
SKODA      191 419 811
SKODA      3A0 422 811
VOLKSWAGEN      191 419 811
VOLKSWAGEN      3A0 422 811
VAG      191 419 811
VAG      3A0 422 811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7028 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.