Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 102 800 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 800 TOPRAN

102 800 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
topran 102 800
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 800
23.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

102 800

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 14 x 1,5
Długość [mm] 75

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 800 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I, VW GOLF II, GOLF III, JETTA II, LUPO I, PASSAT B3/B4, POLO, POLO III 1.0-2.8 08.83-07.05
numery OEM:
SEAT      191 419 811
SEAT      6N0 419 811
SEAT      6N0 422 811
VOLKSWAGEN      191 419 811
VOLKSWAGEN      6N0 419 811
VOLKSWAGEN      6N0 422 811
zamienniki:
43-0254
brak
KAGER
43-0663
KAGER
46030
brak
SPIDAN
57153
brak
SPIDAN
FT1123
brak
AUTLOG
5032340
brak
NK
5034744
brak
NK
19065032340
brak
SBS
19065034735
brak
SBS
19065034744
brak
SBS
V10-7026
brak
VAICO
RS0873
brak
BIRTH
10250-PCS-MS
brak
MASTERSPORT

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 800 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 800 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.