Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 45830 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45830 SIDEM

45830 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

45830

producent:

SIDEM

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 92
Wymiar gwintu MM17X1,5L
Wymiar stożka [mm] 14,8
Rozmiar gwintu 1 MM14x1,5
nr EAN 5413978121212

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45830 SIDEM

numery OEM:
TOYOTA      45046 29115
TOYOTA      45046 29125
TOYOTA      45046 39105
TOYOTA      45046 39106
TOYOTA      45046 39125
TOYOTA      45046 39165
TOYOTA      45046 39175
TOYOTA      45046 39215
TOYOTA      45046 39235
TOYOTA      45046 39375
TOYOTA      45046 39385

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45830 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45830 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
zobacz instrukcję montażu 45830

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.