Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C8 (4A2) 55 TFSI e quattro (2019.11-???) 252km » G1-666 optimal
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 (4a2) 55 Tfsi E Quattro (2019.11-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-666 OPTIMAL

G1-666 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-666

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]90
Wymiar stożka [mm]14,5
Gwint zewn. [mm]M17 x 1,50 LHT M
Zbieżność stożka1/10
nr EAN4031185916660

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-666 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-666 TOYOTA 4RUNNER 87-96
numery OEM:
TOYOTA      4504629115
TOYOTA      4504629125
TOYOTA      4504639105
TOYOTA      4504639106
TOYOTA      4504639125
TOYOTA      4504639165
TOYOTA      4504639175
TOYOTA      4504639215
TOYOTA      4504639235
TOYOTA      4504639355
TOYOTA      4504639375
TOYOTA      4504639385

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-666 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.