Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 30 91 7192 swag autoteile gmbh

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 30 91 7192 SWAG Autoteile GmbH

30 91 7192 Jednostka sterująca, układ zapłonowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 91 7192

Ciężar [kg] 0,147
nr EAN 4044688171924

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 30 91 7192 SWAG Autoteile GmbH

Moduł zapłonowy (7 pin) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, A6 C4, COUPE B2, COUPE B3; SEAT TOLEDO I; VW GOLF I, GOLF II, JETTA II, PASSAT B2, POLO II 1.0-2.8 05.72-
numery OEM:
AUDI      035 906 083
AUDI      191 905 351 A
AUDI      191 905 351 B
AUDI      191 905 351 C
AUDI      211 905 351
AUDI      211 905 351 A
AUDI      211 905 351 D
AUDI      211 905 351 E
AUDI      35 906 083
SEAT      191 905 351 B
VOLKSWAGEN      035 906 083
VOLKSWAGEN      191 905 351 A
VOLKSWAGEN      191 905 351 B
VOLKSWAGEN      191 905 351 C
VOLKSWAGEN      211 905 351
VOLKSWAGEN      211 905 351 A
VOLKSWAGEN      211 905 351 D
VOLKSWAGEN      211 905 351 E
VOLKSWAGEN      35 906 083

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 30 91 7192 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.