Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 60 92 4028 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 60 92 4028 SWAG Autoteile GmbH

60 92 4028 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

60 92 4028

Temperatura otwarcia [°c] 89
Ciężar [kg] 0,06
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688537614

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 60 92 4028 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
NISSAN      21200-00Q0B
NISSAN      21200-00QAA
NISSAN      82007-72985
OPEL      44 08 334
OPEL      44 34 460
RENAULT      77 00 872 554
RENAULT      82 00 772 985
VAUXHALL      091159950
VAUXHALL      095519566
VAUXHALL      91159950
VAUXHALL      95519566
DACIA      77 00 872 554
DACIA      82 00 772 985

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 60 92 4028 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.