Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 62 92 4997 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 62 92 4997 SWAG Autoteile GmbH

62 92 4997 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

62 92 4997

Cewka zapłonowa 4-elektrodowa
Napięcie [V] 12
Ilość połączeń 4
Kolor szary
Ciężar [kg] 1,142
nr EAN 4044688249975

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 62 92 4997 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, SAXO, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, PEUGEOT 1007, 106 II 1.1-1.6 04.93-
numery OEM:
CITROËN      5963.19
CITROËN      5970.78
CITROËN      5970.79
CITROËN      5970.A8
PEUGEOT      5963.19
PEUGEOT      5970.78
PEUGEOT      5970.79
PEUGEOT      5970.A8

Zastosowanie Cewka zapłonowa 62 92 4997 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.