Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1P036TT THERMOTEC
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
1313842, 1351130, 1364681, 3M5Q8591BB
Y60115010A, Y60115S20
1201G1, 1201G9
30711527, 30751971
CITROËN | 1201G1 | |
CITROËN | 1201G9 | |
FORD | 1313842 | |
FORD | 1351130 | |
FORD | 1364681 | |
FORD | 3M5Q8591BB | |
MAZDA | Y60115010A | |
MAZDA | Y60115S20 | |
PEUGEOT | 1201G1 | |
PEUGEOT | 1201G9 | |
VOLVO | 30711527 | |
VOLVO | 30751971 | |
BUGATTI | PA10052 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1P036TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.