Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1P036TT THERMOTEC
CITROËN | 1201G1 | |
CITROËN | 1201G9 | |
FORD | 1313842 | |
FORD | 1351130 | |
FORD | 1364681 | |
FORD | 3M5Q8591BB | |
MAZDA | Y60115010A | |
MAZDA | Y60115S20 | |
PEUGEOT | 1201G1 | |
PEUGEOT | 1201G9 | |
VOLVO | 30711527 | |
VOLVO | 30751971 | |
BUGATTI | PA10052 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1P036TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.