Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » pompa wodna, osprzęt » pompa wodna » J1513034 herth+buss jakoparts

Pompa wodna J1513034 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1513034 Pompa wodna HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1513034

Tryb pracy mechaniczne
Liczba skrzydeł 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość zębów 19
nr EAN 4029416200787

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1513034 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Pompa cieczy chłodzącej, z uszczelką pasuje do: DS DS 3, DS 4, DS 5; VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III; CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE 1.4D-2.0D 11.01-
numery OEM:
CITROËN      1201 G1
CITROËN      1201 G9
CITROËN      1609417680
FIAT      1609417680
FIAT      9654514780
FORD      1232179
FORD      1313842
FORD      1351130
FORD      1364681
FORD      1430428
FORD      3M5Q-8501-BA
FORD      3M5Q-8591-BA
FORD      3M5Q-8591-BB
FORD      3M5Q-8591-BC
FORD      3M5Q-8591-CA
MAZDA      Y601-15-010
MAZDA      Y601-15-010A
MAZDA      Y601-15-010B
MAZDA      Y601-15-S20
MAZDA      Y603-15-100
MITSUBISHI      MN982556
OPEL      1609417680
OPEL      3646435
PEUGEOT      1201 G1
PEUGEOT      1201 G9
PEUGEOT      1609417680
SUZUKI      17400-69K00
SUZUKI      17400-69K00-000
TOYOTA      SU001-A0564
VAUXHALL      1609417680
VAUXHALL      3646435
MINI      11 51 7 805 992
MINI      7 805 992

Zastosowanie Pompa wodna J1513034 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu J1513034

Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.