Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1P037TT THERMOTEC
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
1201F9, 1201G8
Y40115010, Y40415010
SU00100596
CITROËN | 1201F9 | |
CITROËN | 1201G8 | |
FORD | 1147585 | |
FORD | 1313842 | |
FORD | 1359942 | |
MAZDA | Y40115010 | |
MAZDA | Y40415010 | |
PEUGEOT | 1201F9 | |
PEUGEOT | 1201G8 | |
SUZUKI | SU00100596 | |
TOYOTA | 1740073J00 | |
TOYOTA | 1740973J00 | |
BUGATTI | PA10013 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1P037TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.