Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem klinowym |
Koła pasowe | bez koła pasowego |
Nowa część | |
niewymagany zwrot starej części | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
Liczba łączników flanszy | 3 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 100 156 TOPRAN
VOLKSWAGEN | 025 121 010B | |
VOLKSWAGEN | 025 121 010C | |
VOLKSWAGEN | 025 121 010CV | |
VOLKSWAGEN | 025 121 010CX | |
VOLKSWAGEN | 025 121 010F |
Zastosowanie Pompa wodna 100 156 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.