Rodzaj korpusu | z obudową | |
Tryb pracy | mechaniczne | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej | |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem klinowym | |
Nowa część | ||
niewymagany zwrot starej części | ||
Przestrzegać ilości napełnienia systemu |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 108 077 TOPRAN
AUDI | 050 121 010 | |
AUDI | 050 121 010A | |
AUDI | 050 121 010AV | |
AUDI | 050 121 010AX | |
AUDI | 050 121 010X | |
VOLKSWAGEN | 050 121 010 | |
VOLKSWAGEN | 050 121 010A | |
VOLKSWAGEN | 050 121 010AV | |
VOLKSWAGEN | 050 121 010AX | |
VOLKSWAGEN | 050 121 010X |
Zastosowanie Pompa wodna 108 077 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.