Tryb pracy | elektryczny |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z dodatkową pompą wodną |
Średnica przewodu [mm] | 20 |
Ilość biegunów | 2 |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Kolor obudowy | czarny / srebrny |
Materiał obudowy | GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym) |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Rodzaj korpusu | obudowa z tworzywa sztucznego |
Dodatkowe informacje o produkcie Dodatkowa pompa wodna, PREMIUM BRAND 111 016 TOPRAN
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
034965561C, 078965561
034965561C, 078965561
034965561C, 078965561
AUDI | 034 965 561C | |
AUDI | 078 965 561 | |
SEAT | 034 965 561C | |
SEAT | 078 965 561 | |
VOLKSWAGEN | 034 965 561C | |
VOLKSWAGEN | 078 965 561 |
Zastosowanie Dodatkowa pompa wodna, PREMIUM BRAND 111 016 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.