Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Koła pasowe | bez koła pasowego |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Rodzaj korpusu | Obudowa aluminiowa |
Materiał wirnika pompy wody | blacha stalowa |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 65,6 |
Liczba skrzydeł | 7 |
Nowa część | |
niewymagany zwrot starej części | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
Liczba łączników flanszy | 3 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 111 209 TOPRAN
AUDI | 06E 121 005D | |
AUDI | 06E 121 005F | |
AUDI | 06E 121 005N | |
AUDI | 06E 121 008N | |
AUDI | 06E 121 018A | |
AUDI | 06E 121 018AV | |
AUDI | 06E 121 018AX | |
AUDI | 06E 121 018D | |
AUDI | 06E 121 018DX | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 005D | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 005F | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 005N | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 008N | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 018A | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 018AV | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 018AX | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 018D | |
VOLKSWAGEN | 06E 121 018DX |
Zastosowanie Pompa wodna 111 209 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.