Strona zabudowy | Oś przednia |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | bez styku zużycia |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | Czujnik zużycia wymieniać razem z okładzinami |
Grubość 1 [mm] | 20,7 |
Liczba okładzin ciernych | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze znakiem bezpieczeństwa E |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 111 656 TOPRAN
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
2E0698151A, 2E0698151C
0044208220, 0054205320, A0044208220, A0054205320
MERCEDES-BENZ | 004 420 82 20 | |
MERCEDES-BENZ | 005 420 53 20 | |
MERCEDES-BENZ | A004 420 82 20 | |
MERCEDES-BENZ | A005 420 53 20 | |
VOLKSWAGEN | 2E0 698 151A | |
VOLKSWAGEN | 2E0 698 151C |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 111 656 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 111 656 TOPRAN:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.