Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Ilość zębów | 19 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zębatym |
Nowa część | |
niewymagany zwrot starej części | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 113 132 TOPRAN
AUDI | 03L 121 011 | |
AUDI | 03L 121 011C | |
AUDI | 03L 121 011CV | |
AUDI | 03L 121 011CX | |
AUDI | 03L 121 011E | |
AUDI | 03L 121 011H | |
AUDI | 03L 121 011HV | |
AUDI | 03L 121 011HX | |
AUDI | 03L 121 011J | |
AUDI | 03L 121 011JV | |
AUDI | 03L 121 011JX | |
AUDI | 03L 121 011P | |
AUDI | 03L 121 011PV | |
AUDI | 03L 121 011PX | |
SEAT | 03L 121 011 | |
SEAT | 03L 121 011C | |
SEAT | 03L 121 011CV | |
SEAT | 03L 121 011CX | |
SEAT | 03L 121 011E | |
SEAT | 03L 121 011H | |
SEAT | 03L 121 011HV | |
SEAT | 03L 121 011HX | |
SEAT | 03L 121 011J | |
SEAT | 03L 121 011JV | |
SEAT | 03L 121 011JX | |
SEAT | 03L 121 011P | |
SEAT | 03L 121 011PV | |
SEAT | 03L 121 011PX | |
SKODA | 03L 121 011 | |
SKODA | 03L 121 011C | |
SKODA | 03L 121 011CV | |
SKODA | 03L 121 011CX | |
SKODA | 03L 121 011E | |
SKODA | 03L 121 011H | |
SKODA | 03L 121 011HV | |
SKODA | 03L 121 011HX | |
SKODA | 03L 121 011J | |
SKODA | 03L 121 011JV | |
SKODA | 03L 121 011JX | |
SKODA | 03L 121 011P | |
SKODA | 03L 121 011PV | |
SKODA | 03L 121 011PX | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011 | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011C | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011CV | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011CX | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011E | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011H | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011HV | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011HX | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011J | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011JV | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011JX | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011P | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011PV | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011PX |
Zastosowanie Pompa wodna 113 132 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.