Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 113 538 topran

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 113 538 TOPRAN

113 538 Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

113 538

producent:

TOPRAN

Typ pompy pompa łopatkowa
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 113 538 TOPRAN

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.9D/2.0D/2.8 01.95-03.08
numery OEM:
AUDI      8D0 145 156T
AUDI      8D0 145 156TV
AUDI      8D0 145 156TX
SKODA      8D0 145 156T
SKODA      8D0 145 156TV
SKODA      8D0 145 156TX
VOLKSWAGEN      8D0 145 156T
VOLKSWAGEN      8D0 145 156TV
VOLKSWAGEN      8D0 145 156TX

Zastosowanie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 113 538 TOPRAN w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.