Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 202 333 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 202 333 TOPRAN

202 333 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1725, 6PK x 1725

numer części:

202 333

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1725
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 202 333 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1725) pasuje do: AUDI A6 C4, CITROEN XANTIA, XM, XSARA, XSARA PICASSO, OPEL ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, CALIBRA A, FRONTERA B, OMEGA B, VECTRA A, VECTRA B 1.6-2.5D 09.88-06.12
numery OEM:
AUDI      046 903 137M
CITROËN      5750 VG
CITROËN      5750 WS
CITROËN      E 117 740
OPEL      13 40 613
OPEL      13 40 648
OPEL      13 40 743
PEUGEOT      5750 VG
PEUGEOT      5750 WS
PEUGEOT      E 117 740
VAUXHALL      09118619
VAUXHALL      90410700
VAUXHALL      90500227

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 202 333 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.